Weerzien in Kenia - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Laurens Quinten - WaarBenJij.nu Weerzien in Kenia - Reisverslag uit Mumias, Kenia van Laurens Quinten - WaarBenJij.nu

Weerzien in Kenia

Door: Laurens Quinten

Blijf op de hoogte en volg Laurens

02 September 2016 | Kenia, Mumias

Een nieuwe week in Kenia

Maandag ben ik weer naar Kenia gevlogen voor mijn lange verblijf. Na de aankomst op het vliegveld moest ik een tijd wachten voordat de taxi van het hotel er was en na een ritje van een half uur kwam ik aan in een goed hotel. De straat was om half tien nog een ware heksenketel, alsof je midden op een kermisterrein stond. Gelukkig verstomde dat later. De volgende dag bracht een bewaker me naar het busstation. Daar was het ongelooflijk druk omdat scholieren juist maandag en dinsdag naar hun kostscholen in West-Kenia terugkeerden. Twee uur later dan gepland vertrokken we eindelijk. De busreis, die bedoeld was om een beeld van de beroemde Rift Valley te krijgen, viel wat tegen omdat er aan weerskanten van de weg veel struiken staan en dan zie je niet zo veel. Rond half acht (dan is het donker) kwamen we tijdens een onweersbui aan in Mumias. Even later vond ik een taxi die me voor € 3 naar St Judes Technical College (mijn logeeradres) bracht.
Woensdag ben ik naar de highschool gegaan. De leerlingen die al aangekomen waren werden beziggehouden, uiteraard met lessen. Het weerzien met veel oud-collega’s was allerhartelijkst. In de wiskundekamer maakte ik kennis met drie nieuwe collega’s; ook verder waren er nogal wat nieuwe gezichten. Het grootste verschil is dat er de laatste periode van het schooljaar geen stagairs zijn, die zijn op hun universiteit bezig met het afronden van hun studie. Intussen is het nog niet gelukt om een lesrooster te veroveren, dus wat ik maandag ga doen hoop ik in het weekend te horen. Ik ben er wel achter dat ik vorig jaar met klassen van 52 en 55 leerlingen verwend ben: doordat er wat meer leerlingen zijn aangenomen hebben de tweede klassen nu 62 leerlingen en de eerste zelfs 66; er is nog net een stukje vloer tussen het bord en de eerste rij over!
Binnen de kortste keren ben ik weer gewend aan Kenia: het eten, de andere geluiden (niet het geraas van een autoweg maar vogels, insecten en buiten de lessen de scholieren), het veel lagere tempo en de manier van communiceren met grote groepen: iemand gaat voor de groep staan en praat dan zonder microfoon, ik vraag me af wat er overkomt. Wat heel anders is dan de vorige keer is het weer: het is veel vaker bewolkt en elke avond heeft het flink geregend.
De echte start zal vast zo veel nieuwtjes opleveren dat er volgend weekend een vervolg komt!



  • 02 September 2016 - 21:25

    Gert-Jan En Minette:

    Heel veel succes met het lesgeven In Kenia! We wensen je een fijne tijd toe daar.
    Hartelijke groet uit Breda.

  • 03 September 2016 - 09:54

    Petra:

    Veel plezier Laurens!

  • 10 September 2016 - 22:37

    Karien:

    Hallo Laurens,
    Wat mooi om je verslag te lezen.
    Klassen met 60 leerlingen, ga er maar aan staan
    Hopelijk zijn het leerzame aardige leerlingen met respect voor de leerkracht .
    Wel leuk om een paar bekende tegen te komen, dat voelt meteen vertrouwd en voel je je welkom.
    Heel veel succes en hopelijk heb je een goede paraplu bij.
    Groetjes Karien en Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurens

Verslag van mijn verblijf in Kenia

Actief sinds 18 Nov. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 10230

Voorgaande reizen:

18 November 2014 - 31 December 2014

Mijn reis naar Kenia

Landen bezocht: